Vanliga frågor & Svar

På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna vi på kundtjänst får svara på.

Hur länge har ni öppetköp och bytesrätt?

Vid köp i vår webshop har du har full bytes- och returrätt inom 14 dagar från att du har fått varan. Du kan välja att byta till annan vara eller få pengarna tillbaka. En vara som skickas tillbaka måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar på klädesplagg. Returnera ej varor genom att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen. Vill du byta storlek på det du har beställt står Golf Fashion Online för returfrakten. Använd gärna medföljande retursedel när du ska byta eller returnera en vara. Kostnaden för returen blir då 69 kr oavsett paketets storlek och vikt. Summan dras automatiskt från varuvärdet när vi betalar tillbaka pengar till dig. Bifoga retursedeln i paketet för snabbare hantering av din retur.

Vad kostar det att returnera en vara?

Att returnera en vara kostar 69:- oavsett vikt ifall du använder den retursedel som följer med en i paketet. Behöver du byta storlek, färg eller till en annan vara står golfbutiken för hela returkostnaden.

Hur lång tid tar en retur?

En retur eller byte tar mellan 2-5 dagar att hantera. Så snart det är gjort skickas en bekräftelse via mail.

Hur återbetalas mina pengar när jag returnerar en vara jag köpt online?

Återbetalning sker när vi tagit emot den returnerade varan. Har du valt att betala med kort kommer Klarna sätta tillbaka det aktuella beloppet på ditt Visa/MasterCard. Det kan ta mellan två och fem bankdagar innan pengarna syns på kontot. Om du har valt faktura och önskar returnera eller byta en vara så har du som kund ändå ansvar för att betala fakturan inom förfallodatum. Annars kommer Klarna att debitera dig en påminnelseavgift. Om det rör sig om en retur och du har betalt in pengarna till Klarna kommer Klarna kontakta dig för att genomföra återbetalningen.

Hur lång leveranstid har ni vid beställning online?

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar inom Sverige.

Har ni skickat min beställning?

Så snart din beställning har lämnat vårt lager skickar vi dig ett e-postmeddelande om att varorna är på väg. Det finns även en länk i mailet där du kan spåra ditt paket hos DHL.

Hur kan jag spåra min beställning?

Du spårar din beställningen genom det mail du får från no_reply@spedpoint.com (Unifaun) när ditt paket har lämnat vårt lager. Det går även bra att spåra ditt paket på http://www.servicepointinrikes.se ,fyll i det sändningsnummer du fick med din leveransbekräftelse via e-mail.

Hur vet jag när mitt paket har kommit fram till utlämningsstället?

Vi använder oss utav sms-avisering, När ditt paket har kommit till utdelningsstället så kommer du få ett sms skickat till din mobil.

Kan jag välja annan leveransadress än där jag bor?

Det går bra att välja valfri leveransadress inom Sverige om du valt betalsätt kortbetalning. Vid betalsätt med Klarna Faktura kan dock paketet endast skickas till folkbokföringsadressen.

Min leverans är uppdelad i flera leveranser

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Jag vill reklamera en vara jag köpt hos er, hur gör jag? 

Skicka ett mail till reklamation@golffashiononline.se med bild och namn på varan du vill reklamera. Skriv en kort beskrivning på vad som är fel på varan och varför du vill reklamera den. Bifoga även ditt ordernummer i mailet för snabbare hantering av ert reklamationsärende. 

När fylls en produkt på i lager?

Vårt sortiment varierar från säsong till säsong vilket betyder att de flesta varor fylls på löpande och beroende på produkttyp. Du kan lägga in en bevakning på den önskade produkten genom att klicka på "Slut i lager - Bevaka" och ange din mejladress. Då får du ett mejl från oss så snart produkten åter finns i lager.

Det är något som inte stämmer med min leverans

Om du märker att det blivit något fel med din beställning ber vi dig att kontakta kundtjänst tel 013-14 00 95. Vi gör vårt bästa för att lösa eventuella problem så snabbt som möjligt.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse via mail?

Ibland kan det vara så att mailen från oss hamnar direkt i din skräppost så kolla gärna där om du kan hitta din orderbekräftelse på din beställning. Du kan också lägga till Golf Fashion Online i dina kontakter med mailadressen hello@golffashiononline.se för att undvika att vi hamnar i din skräppost. Det kan även bero på att du angivit av misstag fel mailadress i samband med din beställning.

Hur kommer jag i kontakt med kundtjänst?

Du kan kontakta oss via mail på hello@golffashiononline.se eller på telefon 013-14 00 95.

Vad har ni för fraktavgifter?

Vi skickar fraktfritt inom Sverige om du beställer varor för mer än 750 SEK. För orders under 750 SEK är frakten inom Sverige 69 SEK.

Trustpilot